5 prostych kroków do rozpoczęcia przygody z biohackingiem - Centrum Edukacji Never Average

Zaloguj się

5 prostych kroków do rozpoczęcia przygody z biohackingiem

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jak wprowadzenia biohackingu wpłynie na  Twoje życie? A może interesujesz się zdrowym trybem życia? Jeśli chcesz zwiększyć możliwości swojego organizmu, to koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Zacznijmy od tego czym jest biohacking?    

Biohacking jest to proces wprowadzania zmian do swojego życia. Celem działania biohackingu jest “hakowanie” naszego ciała i umysłu. Stosujemy  metody, które będą oddziaływać na organizm w pozytywny sposób. Stajemy się lepszą wersją siebie, jesteśmy bardziej wydajni i efektywni w pracy, a dodatkowo mamy zdecydowanie więcej energii. 

Zasady biohackingu stosuje się po to, aby żyło się lepiej. Możesz stać się bardziej sprawny pod kątem fizycznym i psychicznym. Dzięki biohackingowi będziesz czerpał z życia garściami.  

Wprowadzenie do życia biohackingu wymaga od nas zaangażowania i zadbania o siebie pod każdym względem. Czasami należy poświęcić się i odpuścić sobie niektóre rzeczy dla naszego zdrowia, by lepiej żyć. 

 

Chcesz rozpocząć przygodę z biohackingiem? Postępuj zgodnie z poniższymi krokami!

  1. Wprowadzenie zdrowej diety – ważne jest zdrowe odżywianie. Zmiana diety na lepszą jest dużym krokiem do poprawy stanu organizmu.

    Prawidłowa dieta zgodna z biohackingiem to przede wszystkim unikanie niezdrowego jedzenia. Fast – foody, słodycze, tłuste posiłki nie są mile widziane. Po spożyciu niezdrowych dań stajemy się bardziej ociężali i leniwi oraz mamy ogromną chęć ucięcia sobie drzemki. Zadbaj o swój organizm i skup się na zdrowym odżywianiu! 

    Należy podkreślić, że owoce, warzywa, ryby, potrawy gotowane będą zawsze najlepszym wyborem. Zadbanie o swój organizm w postaci dobrego odżywiania jest jednym z podstawowych kroków do wprowadzenia biohackingu w swoje życie. 

  1. Uprawianie aktywności fizycznej – wprowadź sport do planu dnia! Spacer, bieganie, jeżdżenie na rowerze czy pływanie to dobre metody nie tylko na poprawę kondycji i sylwetki. Sport to przede wszystkim samo zdrowie. Praktycznie każdy człowiekiem na świecie codziennie wykonuje jakąś aktywność fizyczną, jednak jest wiele osób, które w dużej mierze prowadzą typowo siedzący styl życia, uważany przez specjalistów za bardzo szkodliwy. Spacer z pracy do domu, krótkie ćwiczenia rozciągające o poranku lub w ciągu dnia to doskonały krok w stronę aktywności fizycznej.

    Alternatywnym sposobem na poprawę wydajności ciała i umysłu jest joga lub medytacja, która odpręża i uspokaja nasz organizm. Medytacja wpływa również na koncentrację i samopoczucie, łagodzi stres oraz wpływa na jakość snu. 

  1. Dbanie o swój sen – sen zajmuje sporą część naszego życia. Bez niego człowiek nie umiałby normalnie funkcjonować. Należy dbać o jakość swojego snu, aby osiągnąć odpowiednią regenerację.

    Dorosły człowiek powinien spać około 7 godzin na dobę. Istotny jest nie tylko poświęcany czas, ale również pomieszczenie, w którym śpimy. Warto przeznaczyć na to chwilę i odpowiednio przygotować sypialnię. Wywietrzyć pokój, wyeliminować światło niebieskie (zgasić telewizor, nie używać telefonu komórkowego), które nas rozbudza. Mózg interpretuje światło niebieskie jako dzień, przez co możemy mieć kłopoty z zaśnięciem.

    Wprowadzając biohacking w życie, możemy oszukać nasz organizm, poprzez stosowanie opasek na oczy lub zatyczek do uszu. Mrok i cisza to idealne warunki do nocnej regeneracji. Rano będziemy budzić się wyspani i wypoczęci. Tak właśnie działa wykorzystanie biohackingu w kontekśce snu. 

  1. Zażywanie suplementów – odpowiednia suplementacja jest równie ważna. Zaleca się spożywanie nie tylko witaminy C, która jest dobra na odporność, ale również kwasu Omega 3 oraz witaminy D. Mają one pozytywny wpływ na pracę mózgu i ogólne wzmocnienie ciała. Ważnym suplementem, który należy stosować jest również  magnez. Polecamy spożywać go po śniadaniu, aby dodał energii na cały dzień. 
  1. Znalezienie czasu na odpoczynek i relaks, aby złagodzić stres. Każdy z nas powinien odnaleźć swoją własną, najlepszą i najprzyjemniejszą metodę relaksu. Niektórzy wybiorą spacer ze swoim pupilem, a inni wolą wypić kawę w ciszy na tarasie czy wziąć długą kąpiel. Nie ważne jak, ale ważne żeby stworzyć sobie przestrzeń i wyznaczyć czas na zrelaksowanie się. Po takim resecie nabieramy sił na następny dzień, co zmotywuje nas do osiągania wyznaczonych celów. W każdym dniu należy wydzielić kilka chwil na odpoczynek i relaks, aby nasze ciało mogło odzyskać równowagę po wyzwaniach codziennego życia. 

Decyzja o wprowadzeniu biohackingu powinna być podjęta mądrze i uważnie. Należy na bieżąco kontrolować stan swojego zdrowia, wykonywać zalecane przez lekarzy badania. Trzeba też pamiętać, że dużo nie zawsze znaczy dobrze. Zbyt intensywna aktywność fizyczna i źle dobrana dieta mogą w niektórych przypadkach wpłynąć negatywnie na organizm, dlatego trzeba to stale kontrolować i po prostu dbać o siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pasek unia

Projekt dofinansowany ze środków UE.

CreoSpace