Sekrety Biohackingu – jak zoptymalizować swój organizm? - Centrum Edukacji Never Average

Zaloguj się

Sekrety Biohackingu – jak zoptymalizować swój organizm?

Z czym kojarzy Ci się biohacking?

Z hakowaniem? Biologią? Stylem życia? Blisko…
W zasadzie to biohacking nie ma jednej, jasnej i klarownej definicji. W skrócie mówiąc jest to zbiór metod stosowanych w celu poprawy zdrowia i samopoczucia. Jego głównym zadaniem jest zwiększenie efektywności zawodowej poprzez ingerencję w naturalne procesy biologiczne. Biohacking prowadzi do optymalizacji działań i znacznego zwiększenia możliwości ludzkiego organizmu. Poprzez wprowadzenie biohackingu w swoje życie możesz stać się lepszą wersją samego siebie!

Podstawy biohackingu

Jakie są najważniejsze i najprostsze do wdrożenia elementy hackowania organizmu? Odpowiedź to: dieta, sen i suplementy! To trzy najistotniejsze rzeczy. 

Podstawą powinny być zdrowe posiłki. Zaleca się, aby wyeliminować cukry, węglowodany, tłuszcze i smażone potrawy. Należy też unikać spożywania fast – foodów. Ważne jest też, żeby posiłki były spożywane regularnie, a najlepiej w niedużej różnicy czasowej.  W hakowaniu ciała i umysłu najlepiej sprawdzą się zasady zdrowej i zbilansowanej diety, dlatego warto spożywać m.in.: 

➡ wszystkie warzywa i owoce
➡ orzechy i nasiona, które najbardziej działają na nasz umysł 
➡ rośliny strączkowe 
➡ produkty pełnoziarniste 
➡ produkty nabiałowe 
➡ oleje roślinne 

🟦 Kolejną częścią, która odgrywa istotną rolę jest sen. Trzeba o niego dbać, pilnując jego długości i jakości. Dorosła osoba powinna spać średnio 7 – 8 godzin, aby się dobrze zregenerować. Przesypianie mniej niż 7 godzin na dobę zwiększa ryzyko wystąpienia niekorzystnych skutków zdrowotnych, takich jak nadwaga, otyłość, cukrzyca, nadciśnienie. Biohakerzy chcąc ułatwić sobie zasypianie, stosują różne metody. Zatyczki do uszu, opaski na oczy czy muzyka uspokajająca np. szum fal są najbardziej popularne i najczęściej wykorzystywane.  W taki sposób można łatwo oszukać i zmobilizować  swój organizm do snu. 

🟦 Ważne jest również, aby dbać o swoje ciało od środka. Przyjmowanie do swojego organizmu suplementów, które zawierają adaptogeny, czyli substancje, które pomagają organizmowi powrócić do naturalnej równowagi organizmu jest bardzo istotne. Przed podjęciem decyzji o zażywaniu suplementów warto skonsultować się z lekarzem, ponieważ niektóre suplementy nie mogą być łączone z innymi lekami. 

🟦 Aktywność fizyczna to kolejna istotna część biohackingu, która może wspierać ciało i umysł. Nie ma jednego głównego treningu, który ogólnie można uznać za najlepszy, ponieważ każdy z nas ma inne preferencje sportowe. Jednym bardziej przypada do gustu bieganie, a innym znowu jazda na rowerze lub ćwiczenia na siłowni. Warto pamiętać, że aktywność fizyczna ma przede wszystkim sprawiać nam przyjemność, a jeżeli trening jest dla Ciebie koszmarem, to widocznie ćwiczenia nie są dobrze dopasowane. Na szczęście wybór aktywności fizycznej jest naprawdę ogromny, dlatego z pewnością każdy znajdzie coś pod swoje preferencje.

🟦 Technologia w biohackingu – biohackerzy korzystają dużo z nowych rozwiązań informatycznych, które pomagają w monitorowaniu i analizie funkcjonowania ciała. Bardzo łatwo można wyciągnąć z tego wnioski. Idealnym przykładem jest pomiar danych z zegarka typu smartwatch. W prosty i szybki sposób uzyskujemy informacje np. o ilości kroków, które zrobiliśmy, dokładnej ilości godzin snu itp. Technologia nie jest jednak najważniejszym czynnikiem w biohackingu, ponieważ to dieta i aktywność fizyczna zajmują kluczowe miejsce. Jeżeli jednak przestrzegamy zdrowej diety i planu ćwiczeń, to nowoczesna technologia może pełnić rolę istotnego dodatku.  

Zalety biohackingu:

➡ poprawienie pamięci i koncentracji 
➡ zwiększenie poziomu motywacji 
➡ zwiększenie odporności na stres 
➡ poprawa nastroju i samopoczucia 
➡ zwiększenie efektywności przy wykonywaniu swoich zadań 
➡ wzrost poziomu energii 
➡ lepszy i szybszy sen 
➡ zwiększenie inteligencji 
➡ przyśpieszenie spalania tkanki tłuszczowej

Co można zyskać dzięki biohackingowi?

➡ osiągniesz zdrową, silną i atrakcyjną sylwetkę
➡ nauczysz się przestać odwlekać rzeczy na później i zaczniesz je robić od razu 
➡ staniesz się mądrzejszym człowiekiem i skuteczniejszym pracownikiem lub przedsiębiorcą 
➡ nauczysz się pracować efektywniej i zaczniesz więcej wypoczywać 
➡ łatwiej będzie Ci przychodzić uczenie się nowych rzeczy
➡ zaczniesz dostrzegać możliwości tam gdzie wcześniej ich nie widziałeś 

Techniki i gadżety biohackingowe

Biohacking ma wpływ na:

Umysł – zaczyna szybciej myśleć i lepiej pracować 

Ciało – pozwala spalić więcej tłuszczu, co powoduje, że sylwetka stanie się bardziej atrakcyjna i wysportowana 

Styl życia – będziesz cieszył się zdrowiem i wspaniałymi relacjami                                    

Zasady biohackingu stosuje się, aby żyło się lepiej. Przeciwdziałają rozwojowi chorób cywilizacyjnych. Biohacking dodaje energii, poprawia pamięć i koncentrację, a zarazem podnosi odporność. Zmienia bardzo dużo w życiu. Zwróć uwagę, że nie trzeba robić wiele, wystarczy wprowadzić tylko kilka zdrowych nawyków do swojego codziennego planu dnia. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pasek unia

Projekt dofinansowany ze środków UE.

CreoSpace